Ako si vybrať najlepšiu ecommerce platformu?

By on 5 novembra, 2021 0 101 Views

Chceli by ste začať predávať na webe, ale odrádzajú vás drahé riešenia na mieru? Jednoduchosť aj pre začiatočníkov, SEO optimalizáciu a mnoho iných výhod za oveľa nižšie poplatky ponúkajú e-shop platformy. Ako si vybrať tú, ktorá vám bude najviac vyhovovať? 

Výber e-shop platformy

 

E-shop platformy vám umožnia vytvoriť plne funkčný online obchod bez znalostí programovania. Vhodné riešenie by ste mali vyberať podľa niekoľkých kritérií. Okrem ceny za poskytované služby by vás mali zaujímať aj iné faktory. 

Jednoduchá administrácia obchodu

 

Ak nemáte žiadne skúsenosti s tvorbou internetových stránok, jedným z hlavných kritérií by mala byť jednoduchosť. Hľadajte e-shop platformy s prívetivým používateľským prostredím, v ktorom sa dokáže orientovať aj začiatočník. Veľkou pomocou sú tiež návody poskytovateľa služby, ktoré vás prevedú nastavením e-shopu, pridávaním tovaru, cien, spôsobov dopravy a iných dát. Nedarí sa vám? Nemala by chýbať ani možnosť kontaktovať technickú podporu. 

 

Prehľadný dizajn pre používateľov

 

Ako sa vám nakupuje v e-shopoch, kde sa neviete rýchlo zorientovať? Neprehľadné zobrazovanie tovaru či zložité menu často návštevníkov obchodu odradí. Pri výbere e-shop platformy preto zvoľte riešenie, pomocou ktorého vytvoríte prehľadnú stránku. Rovnako dôležité je, aby sa vaši zákazníci ľahko dostali k informáciám o tovare a k jeho zaplateniu. Všetko od prvého kliknutia na vašu stránku až po ukončenie nákupu by od nich nemalo vyžadovať ani sekundu hľadania navyše. 

 

Prepojenie na sociálne siete a možnosti rozšírenia

 

V dnešnej konkurencii musí každý obchod komunikovať viacerými kanálmi. Nevyhnutnosťou pre váš e-shop je preto možnosť prepojenia na sociálne siete. Riešenie, ktoré si vyberiete, by malo mať dostupné doplnky na prepojenie s Instagramom či Facebookom. Výhodou je tiež podpora účtovných, prípadne iných programov, ktoré vaša spoločnosť používa, možnosť exportovania a importovania údajov. 

 

SEO optimalizácia

Kto by nechcel, aby sa jeho e-shop zobrazil vo vyhľadávaniach na prvých priečkach? Bez SEO optimalizácie vašej stránky to však nepôjde. E-shop platforma, ktorú si vyberiete, by mala preto poskytovať potrebné nastavenia.

SSL certifikát 

 

Zvolená e-shop platforma by mala ponúkať aj SSL certifikát, ktorý zabezpečuje bezpečnú, šifrovanú komunikáciu so servermi. Vaši zákazníci tak budú vedieť, že sú ich údaje v bezpečí. SSL certifikát je navyše dôležitý aj pre SEO optimalizáciu stránky.

 

Responzivita obchodu

 

Čoraz viac nákupov je realizovaných cez mobilné zariadenia. Platforma pre váš obchod by preto mala prístup zákazníkov uľahčiť responzívnym zobrazením. Znamená to, že sa spôsob zobrazenia obchodu prispôsobí veľkosti obrazovky. 

Dôležité štatistiky

 

Chceli by ste vedieť, ako sa vášmu obchodu darí? Koľko ľudí ho navštívilo, koľko z nich si niečo kúpilo a ktorý tovar sa najlepšie predáva? To všetko vám umožnia sledovať štatistiky. Zvolená e-shop platforma by vám preto mala poskytnúť aj takýto prehľad. 

 

Možnosti dopravy a platby

 

Moderný zákazník si rád vyberie spôsob dopravy a platby. Základom je platba platobnou kartou cez zabezpečenú platobnú bránu, mnohí radi využívajú PayPal alebo iné spôsoby úhrady. Nezabudnite skontrolovať možnosti nastavenia spôsobov dopravy. 

 

Náš tip pre vás

 

Ešte ste sa nerozhodli, ktorú e-shop platformu si vyberiete? Internetový obchodu niekoľkými kliknutiami vytvoríte aj pomocou UPgates. S UPgates budete mať k dispozícii množstvo responzívnych šablón, ktoré si budete môcť ďalej upravovať. Z jednej administrácie je tu možné spravovať viac obchodov a domén, nechýba SEO optimalizácia, dostupnosť a rýchlosť načítania stránky. Využívať môžete tiež prepojenie na platobné brány a dopravcov, dokonca aj na vašu kamennú prevádzku. Ku každému produktu si môžete vytvoriť množstvo variantov, pre slovenského používateľa sú veľkou výhodou návody v českom jazyku.