• Home
  • Podnikanie online
  • Romana Ljubasová: Ani o milimeter neustúpime z kvality, aj keď to znamená drahší proces výroby

Romana Ljubasová: Ani o milimeter neustúpime z kvality, aj keď to znamená drahší proces výroby

By on 9 apríla, 2025 0 76 Views

Začínala ako zdravotná sestra, neskôr vybudovala od nuly niekoľko úspešných značiek. Najprv vymáhala odškodné pre obete s trvalými následkami po nehodách a ich príbuzných, potom hľadala novú inšpiráciu a našla ju v Thajsku. V tých končinách už dlhé roky využívali kolagén vo všemožných kozmetických produktoch, u nás ho ešte nik nepoznal. Romana Ljubasová ho začala vyrábať priamo v Česku a priniesla tak jeden z prvých morských kolagénov do našich krajín.

Dnes je rýdzo český produkt Inca Collagen známy pojem a tvorí multimiliónový biznis. Romana sa s nami porozprávala o tom, ako sa jej podarilo vybudovať značku, ktorej sa dlhodobo darí.

Inca Collagen je tu už desať rokov. Prekonal mnohé krízy, má viac než 300 000 stálych zákazníkov. Ako značka dosiahla takýto úspech?

Má pevné korene. Krízy, ktoré cez našu spoločnosť prechádzajú, vždy zahýbu s tým, čo človek nepotrebuje. Ľudia škrtajú výdavky a obmedzujú to, čo nie je nevyhnutné. A my sme obstáli, Inca Collagen sa stal pevnou súčasťou rozpočtu mnohých domácností. Aj ľudia, ktorí nás pod tlakom nových značiek opustili, sa všetci vrátili. Sme lovebrand, pretože tá modrozlatá škatuľka ľuďom stojí v interiéri, nemajú ju schovanú medzi liekmi, naopak, chcú ukázať, že sa o seba starajú.

100% čistý morský Inca Collagen je jediný kolagén pre ľudí, ktorý ponúkate. Kolagénov sú však dnes na trhu desiatky značiek. Ako sa mu podarilo obstáť popri konkurencii?

Vsádzame na to, že ružové, nafarbené, chemicky doplnené, rýchlo vyrobené produkty si človek pod vplyvom reklamy kúpi. Ale keď ten produkt nespraví alebo nezlepší to, čo očakávali, tak sa tí, čo už u nás boli, vrátia alebo nás tí noví objavia a od nás už neodídu. Takže, chcelo to upokojiť sa a povedať si, že síce je nás veľa značiek vedľa seba, ale dôležité je, aby vnútri bolo to, čo funguje. Vsádzam teda na dlhodobosť.

Aké je vaše marketingové posolstvo vo svete beauty a zdravia?

Gro samotného produktu je, že súvisí s celým človekom, či už ide o ženu, alebo muža. A tak spája všetkých ľudí a je to globálne. Globálny fenomén v účinku a fenomén v komunite, lebo ju zastupuje ako celok. Úplne najlepšie funguje cez referenčný marketing. Cieľom je ostať zdravý a krásny. A keď to zákazníkom splníme, kupujú ho stále znova a znova. Inca Collagen nie je určený len na chorobu či riešenie problému, ale aj na prevenciu.

Kolagén spája komunity, spája tkanivá, bunky, spája krásne ženy či športovú komunitu. Prepája Česko a Slovensko. A my máme len jeden produkt, jednozložkový, no komunita je nekonečná. Je jedno, či ide o športovca alebo krásnu ženu. Kolagén je výborný úplne pre každého a v každom veku.

 

Keď máte produkt, ktorému sa darí tak, ako Inca Collagen, väčšina podnikateľov by mala tendenciu rozširovať sortiment a ponúkať čosi nové. Vy ste to neurobili, máte len jeden produkt. Dokážete konkurovať v dnešnom svete, kde vznikajú rozmanité verzie originálnych produktov?

Líšime sa práve tým, že si stojíme za svojím, ani o milimeter neustúpime z tej kvality, aby ten kolagén, vždy keď vstúpi do tela človeka, aby z neho reálne niečo bolo. Vždy som si vyberala to najťažšie aj v predošlom biznise, a preto som si dala vysokú latku aj pri Inca Collagen. Preto máme vlastne len jeden produkt.

Jednu výnimku ste však spravili. Okrem Inca Collagen ponúkate aj Incapet Collagen, čo je 100% čistý morský kolagén pre zvieratá. Ako sa zrodil tento nápad?

Nie je tajomstvom, že Incapet Collagen prišiel na trh práve tak, že ľudia svoj Inca Collagen začali dávať svojim maznáčikom. Ohlasy sú úžasné, niekedy je to starý psík, ktorý sa doslova znovu postavil na nohy, inokedy je to športový kôň po úraze, ktorý sa úplne uzdravil. U nás nie je výnimkou pomáhať psíkom v útulku k rýchlejšej regenerácii a samozrejme aj ich kráse aby čoskoro našli nové rodiny. Kolagén pre psy Incapet Collagen snáď ešte viac odhaľuje, koľko dobrého sa v našich zlatých sáčkoch schováva. Presne tak som si to vysnívala, že bude naša modro-zlatá krabička pomáhať.

Čo by ste poradili ľuďom, ktorí túžia po úspechu v podnikaní?

Dobré spoločnosti sa sústredia výhradne na zisk. Skvelé spoločnosti sa sústredia na svoj vyšší zmysel – ako doviesť svojich zákazníkov k skvelým výsledkom a zásadne im zmeniť život. To sú slová z múdrej knihy. Túto pasáž som úplne vytlačila do všetkého, čo súvisí s našou firmou, produktom Inca Collagen a je to vlastne aj moja životná filozofia.