- Home
- Rady a tipy
- 10 najväčších chýb, ktoré podnikatelia robia pri tvorbe svojich e-shopov
10 najväčších chýb, ktoré podnikatelia robia pri tvorbe svojich e-shopov
Pri tvorbe svojho e-shopu sa môže veľa vecí pokaziť. Podnikatelia sa často dopúšťajú chýb, ktoré môžu negatívne ovplyvniť návštevnosť a predajnosť ich webových stránok. V tomto článku si preto povieme o 10 najväčších chybách, ktoré podnikatelia robia pri tvorbe svojich e-shopov.
Nesprávne zvolená platforma
Pri výbere platformy pre svoj e-shop by ste si mali dôkladne overiť, či vyhovuje vašim potrebám. Zistite si, aké funkcie ponúka, pre aké typy produktov je vhodná a či umožňuje jednoduchú administráciu.
Zlé umiestnenie CTA tlačidla
CTA tlačidlo (volanie k akcii) by malo byť umiestnené na viditeľnom mieste a byť jednoducho rozpoznateľné. Nesprávne umiestnené tlačidlo môže spôsobiť, že návštevníci nebudú vedieť, ako nakupovať a vaša stránka bude mať nízku konverznú mieru.
Chýbajúce detaily o produktoch
Ak nezahrniete dostatok detailov o vašich produktoch, môžete stratiť návštevníkov, ktorí nechcú riskovať nákup niečoho, o čom nemajú dostatok informácií. Zahrňte teda dostatočné množstvo obrázkov, popisov a špecifikácií o produkte.
Nízke kvalitné fotografie
Fotografie sú jedným z najdôležitejších prvokov pri predaji online. Ak máte nízke kvalitné fotografie, môžete stratiť dôveru svojich zákazníkov. Investujte do kvalitných obrázkov.
Nesprávne nastavený košík
Košík na vašom e-shope by mal byť jednoduchý a intuitívny. Ak používate zložitý proces nákupu, môžete svojich zákazníkov odradiť a prísť o predaj, a to predsa nechcete.
Chýbajúce informácie o platbe a doručení
V prípade, keď nezahrniete dôležité informácie o platbe a doručení, môžete sa stretnúť s nejasnosťami a nespokojnosťou zákazníkov. Je potrebné, aby ste na váš e-shop pridali informácie o spôsoboch platby, dobierke a doručení a taktiež o ich cenách.
Slabý vyhľadávací systém
Vďaka slabému vyhľadávaciemu systému môžete stratiť zákazníkov, ktorí hľadajú konkrétny produkt. Vyhľadávanie by malo byť rýchle a presné. Vyhľadávacie políčko umiestnite na viditeľné miesto v hornej časti e-shopu.
Nesprávna optimalizácia pre SEO
Je dôležité optimalizovať svoj e-shop pre vyhľadávače, v opačnom prípade môžete prísť o návštevnosť a predaj. Optimalizujte svoju stránku pre kľúčové slová, vytvorte kvalitný obsah a získajte spätné odkazy. Dajte si na tom záležať.
Pomalé načítanie stránok
Majte na pamäti, že pomalé načítanie stránok môže spôsobiť, že zákazníci opustia vašu stránku a nakúpia u konkurencie. Zabezpečte rýchle načítanie stránok.
Neefektívne použitie sociálnych médií
Sociálné média v dnešnej dobe hýbu svetom a ich nevyužitie môže spôsobiť, že prídete o veľa potenciálnych zákazníkov. Spropagujte váš e-shop a produkty na sociálnych sieťach, zapracujte na získaní návštevnosti, zaplaťte si reklamu a zabezpečte, aby boli vaše sociálné siete prepojené s e-shopom.
Vyhýbanie sa týmto chybám vám môže pomôcť zlepšiť návštevnosť a predajnosť vášho e-shopu. Pamätajte si, že tvorba e-shopu nie je jednoduchá úloha a vyžaduje si dôkladnú prípravu. Investujte do kvalitných obrázkov, informačného obsahu a optimalizujte svoju stránku pre vyhľadávače. Pokiaľ sa vyhnete týmto chybám pri realizácii e-shopu, budete mať väčšiu šancu na úspech.