• Home
  • Rady a tipy
  • Na čom sa dá ušetriť pri podnikaní? V tejto oblasti vám unikajú peniaze

Na čom sa dá ušetriť pri podnikaní? V tejto oblasti vám unikajú peniaze

By on 8 februára, 2023 0 926 Views

Šetrenie peňazí. Téma, ktorou sa zaoberajú domácnosti, ale aj podnikatelia. Najmä začínajúci živnostníci a malé firmy si s týmto problémom nemusia dať rady. Našťastie však existuje niekoľko základných bodov, ktoré možno aplikovať prakticky v každom odvetví. Poďme sa na ne spoločne pozrieť.

Stúpajúce prevádzkové náklady rieši prakticky každý podnikateľ. Obzvlášť v tomto období. Jedným z riešení, ako neprísť o zisk, je zvyšovanie cien. Ide však o nepopulárne riešenie, ktoré si vaši zákazníci môžu zle vysvetliť. Ďalšou možnosťou je šetrenie. Živnostníci a firmy si často neuvedomujú, že existuje viacero oblastí, kde im utekajú finančné prostriedky. Predstavujeme niekoľko z nich.

Minimalizujte náklady na prevádzku kancelárie

Jednou z možností, ako ušetriť je znížením nákladov na prevádzku kancelárie. Teraz však nevravíme o (ne)svietení a nižšej teplote radiatorov počas vykurovacej sezóny. Tak sa síce ušetriť dá, ale je to na úkor vás a vašich zamestnancov. Existuje však ďalší spôsob a týka sa dennodenne používaného softvéru.

Pokiaľ to je možné, začnite resp. používajte bezplatné programy. Napríklad Google Docs je prakticky dokonalou bezplatnou alternatívou voči Microsoft Office. Na základné grafické úpravy je tu Gimp alebo Canva, na 3D modelovanie Blender a na strihanie videa DaVinci

Resolve. Podobných bezplatných alternatív je na internete veľa.

Šetriť sa dá napríklad aj na kancelárskom papieri. Všetko, čo sa dá poslať elektronicky, pošlite. Tlačte len to, čo je nevyhnutné. Ušetríte za papier, atrament do tlačiarne a oddýchnu si aj vaše nohy.

Optimalizujte náklady na reklamu

Henry Ford údajne povedal, že ak by mal vo vrecku posledný dolár, minul by ho na reklamu. Aby ste posledný dolár alebo euro nemuseli hladať v peňaženke, optimalizujte náklady na reklamu. Tá je pre každé podnikanie nesmierne dôležitá.

Pokiaľ nechcete vynakladať väčšie peniaze na reklamu, nemusíte. Treba si však uvedomiť, že sa tým zrejme vedome pripravujete o nových zákazníkov. Niekto z konkurencie totiž prostriedky na reklamu vynaloží. Našťastie však existuje niekoľko spôsobov, ako za málo peňazí získať aspoň nejakú muziku.

Určite treba byť originálny a efektívny. Na sociálnych sieťach môžete stále fungovať prakticky bezplatne. Váš dosah síce bude obmedzený, no ak budete dostatočne originálny a zaujímavý, vaši zákazníci si vás nájdu. Samozrejmosťou by mala byť moderná firemná webstránka.

Často opomínaným spôsobom propagácie je Google moja firma. Ide o akúsi mini sociálnu sieť od Google, kde bezplatne zaregistrujete svoju firmu. Následne vo svojom profile môžete propagovať svoje produkty, písať novinky a čo je najdôležitejšie, získavať recenzie od skutočných užívateľov.

Práve recenzie majú veľký vplyv pri rozhodovaní zákazníkov. Veď sa zamyslite. Dali by ste si vymaľovať byt niekomu, na koho ste náhodou narazili na zoznam.sk a inak je nedohľadateľný alebo niekomu, kto má vlastný web a účet na google moja firma s desiatkou pozitívnych hodnotení?

Porovnávajte ceny

Ďalším dôležitým bodom, ako ušetriť pri podnikaní je porovnávanie cien. Ak by sme sa vrátili na začiatok, takmer určite to platí pre softvér, ktorý je platený. V tom prípade si však doprajte dostatok času na vyberanie. Dobre zvážte všetky alternatívy, než sa definitívne rozhodnete.

Podobne to je aj v prípade poistení a bankových účtov. Pred plánovaným otvorením účtu alebo novej poistky na auto či nehnuteľnosť je dobré si pozrieť všetky dostupné ponuky. Čas a aj peniaze dokážu v tomto prípade ušetriť porovnávače. Jedným z nich je aj portál Hyperfinancie.sk, kde nájdete prehľadné porovnanie od pôžičiek, cez bankové účty až po hypotéky.

Pokiaľ budete správne vyberať, dokážete v tomto prípade mesačne ušetriť niekoľko desiatok eur.

Nakupujte iba potrebné, ale kvalitné

Šetriť sa dá aj pri nakupovaní. V prvom rade je potrebné kupovať iba potrebné veci. Aj takéto jednoduché pravidlo dokáže človeka poriadne potrápiť. Preto je dobré si spísať pred vstupom do obchodu nákupný zoznam a striktne sa ho držať.

Taktiež sa odporúča viesť si zoznam mesačných výdavkov (a poctivo si ho vypĺňať). Ľahko tak na konci mesiaca zistíte, na čo ste počas predchádzajúcich týždňov minuli peniaze. A ešte ľahšie sa zamyslíte, či daný nákup bol opodstatnený.

Pri nakupovaní treba šetriť, avšak aj tentokrát platí stará múdrosť – Nie som taký bohatý, aby som kupoval lacné veci. Tento výrok platí predovšetkým pre hardware a náradie. Vo väčšine predajní totiž nájdete vždy tri cenové kategórie. Lacné, stredná trieda a drahé.

Napríklad v prípade náradia patrí do prvej kategórie rôzne “No name” značky. Ide o výrobky, ktoré vám môžu dlhé roky spokojne slúžiť. Ide však o hobby náradie, ktoré máte používať sporadicky. V strednej triede narazíte na zvučnejšie značky a ich výrobky vám k spokojnosti poslúžia napríklad pri rekonštrukcii.

Pokiaľ však náradie plánujete používať deň čo deň, nemá význam ísť do ničoho iného než je profi náradie. Je pravdou, že si zaň priplatíte. Avšak poslúži vám dlhé roky a takpovediac si na seba zarobí.

Slová na záver

Existujú mnohé spôsoby, ako ušetriť pri podnikaní. Ich počet však mnohonásobne prekračuje rozsah tohto článku. Vyššie spomenuté možnosti sa dajú relatívne rýchlo a ľahko aplikovať. Či si ich zoberiete k srdcu alebo sa rozhodnete pre niečo iné, vždy by ste mali pamätať, že na vaše šetrenie by nemal doplácať zákazník.