Ako si vybrať firemnú doménu?

Avatar photo By on 10 novembra, 2022 0 1898 Views

Máte v hlave pár nápadov, no neviete si vybrať, ktorá doména je správna? Práve to môže rozhodovať o tom, či vás zákazník nájde a navštívi znova. Pri vyberaní domény je potrebné riadiť sa nasledujúcimi radami. Vďaka nim vytvoríte domény, ktoré vyzerajú reprezentujúco, výstižne a hlavne predávajú.

Jednoduchá a krátka

Jednoducho vyzerajúca doména znamená, že nie je tvorená komplexnou vetou či náročným slovom. Optimálne pozostáva z 1 až 3 slov. Pri jej tvorbe myslite na to, aké by to bolo pre vás zapamätať si doménu pozostávajúcu z vety. Vo svete miliónov registrovaných domén by to bolo nemožné. 

Výstižná

Hovorí priamo k veci. Čo je cieľom vašej budúcej webovej stránky? Po zadefinovaní cieľa sa doména volí ľahšie. Plánujete e-shop, vlastný blog, osobnú stránku alebo online magazín? Čím výstižnejšia, tým lepšia.

  • V prípade e-shopu zvoľte niečo, čo reprezentuje váš predávaný tovar alebo službu. Ak predávate napríklad sklenené poháre, zakomponujte to do názvu. V príklade by to mohlo vyzerať takto: poharikovo.sk, sklenenky.sk, tvojpohar.sk
  • Vo vlastnom blogu alebo osobnej stránke sa nebojte použiť vlastné meno. Je to akýsi moderný druh vizitky. Nemusí to byť práve vaše celé meno. Napríklad Roland Vojkovský má vojkovsky.sk. Ďalším dobrým príkladom je miro-vesely.sk alebo denisnawebe.sk
  • Pri online magazíne (ako je napríklad fitness web fitland.sk) máte viacero možností. Môžete si vymyslieť vlastnú značku, ktorú si ľudia spomedzi ostatných zapamätajú. V prípade, že budete prvý, kto píše na danú tému, zahrňte ju do názvu. Ak píšete napríklad o minerálnych vodách, magazín môže mať názov minerky.sk.

Zahrňte vaše sídlo

Ak sa vaša firma neplánuje rozrásť do sveta, zvážte zahrnutie sídla do domény. Napríklad, servis na bicykle v Banskej Bystrici má za účelom stránky prilákať zákazníkov z daného mesta práve k nim. Preto by doména mohla byť bbbycikle.sk, pričom „bb” je označenie mesta.

Ak chcete, aby na vašu stránku prichádzali klienti prirodzene, teda bez reklamy, potrebujete SEO doménu. Ide o doménu, ktorá obsahuje kľúčové slovo vašej ponuky alebo produktu v názve. Ak ste servis a predajňa ventilátorov v Košiciach, doména by mala vyzerať takto: www.ventilatorykosice.sk.

zdroj: freepik.com

Správna koncovka

Ako si zvoliť koniec domény? Doména by sa mala končiť označením národnosti, do ktorej stránka smeruje svoje produkty či služby. Ak píšete články v angličtine, zadajte „.com”, slovenský e-shop by mal končiť „.sk” a český zasa „.cz”. 

V prípade, že mierite do celého sveta, odporúčame vám naštudovať si jednotlivé rozšírené domény. Napríklad ako celosvetová charita či vzdelávací portál budete zrejme chcieť „.org”. Táto koncovka domény je overená a dôveryhodná. Zákazníci tak ľahšie rozlíšia, o aký typ webstránky sa jedná.

Rada odborníka:
Plánujete rozsiahlu reklamnú kampaň? Na zapamätanie si domény nemusí doména obsahovať názov produktu. Napríklad názov Dedoles nemá so spodným prádlom nič spoločné. Úspech má vďaka reklame a správne zvolenej marketingovej stratégii.

Ľahko zapamätateľná

Čo tvorí ľahko zapamätateľnú doménu pre zákazníkov? To, čo sa ich týka. Dôležité je zadefinovať si cieľové publikum a ich zaužívaný slovník. Ak ste predajca výživových doplnkov pre kulturistov, môžete do domény zahrnúť slovo, ktoré poznajú všetci kulturisti. Napríklad: tvojkreatin.sk, dmgcko.sk, a podobne. Nikdy však nepoužívajte číslice a slang. 

Záver

Pri kúpe domény si viete pozrieť, či vaša doména už nie je zaregistrovaná. Vaše nápady si overte. Následne by vám to malo nahodiť cenu. Niektoré domény sa vám môžu zdať príliš drahé. Preto skúste šťastie u konkurencie, ktorá vám doménu zabezpečí lacnejšie.