Zapôsobte na klienta elegantným vybavením kancelárie

By on 13 novembra, 2022 0 668 Views

Klient nevytvára čísla a zisky, ale predovšetkým sa stáva vaším obchodným a komunikačným partnerom. Práve spokojní klienti stoja za menšími či väčšími úspechmi každej firmy, preto sa o nich treba vzorne starať. Starostlivosti však predchádza úspešný prvotný dojem, kombinácia reči tela, použitých slov a vybranej modulácie hlasu. To sa podieľa skôr na obsahovej stránke, ale ako zapôsobiť aj po formálnej, „vonkajšej“ stránke?

Vybavenie kancelárie, ktoré pôsobí domácky

Čím viac sa budete zameriavať na moderné stratégie obchodnej komunikácie, tým bližšie nahliadnete k jej udržiavanému friendly, nie official prostrediu. Vytvára ho konateľ alebo iná ním poverená osoba personálneho oddelenia. Na ich pleciach leží otvorený a úprimný prístup, dialóg, ktorým nič neskrývate, ani zbytočne nezveličujete. Na požiadavky a stanoviská klienta reagujete pravdivo, zbytočne ho nezaťažujete nereálnymi sľubmi ani výhovorkami na tretiu osobu v tomto komunikačnom reťazci.

Klienta dostávate nad „zaužívané“ komunikačné praktiky a skôr, než by ste ho žiadali o formálny dresscode, zapôsobíte jednoduchou meeting room, kde je všetko tak ako „doma“. Spoločne sa usadíte na pohodlnú sedačku, pričom všetky nevyhnutné dokumenty vyložíte na konferenčný stolík, možno aj na presne taký, ako máte vo svojom byte. Zdôrazňujeme, že k lepšej reprezentatívnosti vám dopomôžu stolíky z masívu, v neutrálnom čiernom alebo bielom vysokom lesku. Prekvapíte aj ich praktickou stránkou, napr. rozkladacou, výsuvnou a bohatou úložnou časťou. Aj takto domácky podporená atmosféra má za následok uvoľneného, prívetivého a najmä úprimnejšieho klienta.

Doplnky a dekorácie, ktoré upútajú klienta

Ten sa nezakladá na množstve použitých odborných termínov, ale na vašej rozhľadenosti a všeobecnom prehľade. Pozorný klient, resp. poslucháč, okamžite zistí, či ste doma len vo vlastnej oblasti alebo sa s vami oplatí komunikovať v širšom zábere, čo môže v konečnom dôsledku predstavovať výhodnejší biznis.

Viete, že naučené vedenie sofistikovaného rozhovoru klient rýchlo odhalí? Preto si radšej upevnite iné spôsoby, ako vytvoriť dojem veľmi vzdelaného a sčítaného obchodného partnera. 

Začnite so samotnou rekonštrukciou v meeting room, kde bežné dekorácie na pracovnom či konferenčnom stole, vankúše na sedačke a kvety v rohu izby vystrieda „kontakt so svetom“. Konkrétne ide o dekoratívny, ale zároveň náučný obraz v podobe viacdielnej mapy na stenu vo vznešenom kovovom alebo masívnom drevenom spracovaní. Okrem spomínanej osobitej funkcie skvelo získava pozornosť klienta – ľahko sa môže stať, že zatiaľ čo upiera zrak na nástennú mapu, vy mu venujete akúkoľvek spätnú väzbu. Snáď aj objektívnu kritiku alebo nezáujem ďalej spolupracovať, no vzhľadom na funkčne organizovanú meeting room všetko prijíma s ľahkosťou.

Zdroj obrázku: Gorodenkoff / Shutterstock.com