- Home
- Povinnosti
- V e-shope nemôžete stanoviť minimálnu hodnotu objednávky
V e-shope nemôžete stanoviť minimálnu hodnotu objednávky
Aj vy máte v e-shope nastavenú minimálnu sumu objednávky? Radšej toto obmedzenie vypnite, inak vám hrozí pokuta za porušenie práv spotrebiteľa.
Niektoré e-shopy si určujú minimálnu sumu objednávky a zákazník si tak nemôže objednať tovar v nižšej sume, než je táto stanovená hranica objednávky. E-shopy argumentujú, že sa im neplatí vybavovať malé objednávky. Avšak takúto praktiku zákon nedovoľuje.
Zakazuje to Zákon na ochranu spotrebiteľa 250/2007, ktorý hovorí, že
Predávajúci nesmie odmietnuť predať spotrebiteľovi výrobok, ktorý má vystavený alebo inak pripravený na predaj, alebo odmietnuť poskytnutie služby, ktorá je v jeho prevádzkových možnostiach.
To znamená, že ak nastavením e-shopu znemožníte zákazníkovi objednanie produktu, ktorý si inak môže objednať (napríklad v objednávke s vyššou hodnotou než je stanovená hranica), dopúšťate sa porušeniu práv spotrebiteľa. Slovenská obchodná inšpekcia takéto jednanie pokutuje – môžete rátať s pokutou rádovo v stovkách EUR.
Ak máte vo vašom e-shope zapnutú funkciu, ktorá nedovoľuje zákazníkom urobiť objednávku ľubovoľného najlacnejšieho produktu, radšej ju vypnite.
To platí aj pre informáciu o minimálnej hodnote objednávky v obchodných podmienkach – ak v obchodných podmienkach máte uvedenú minimálnu hodnotu objednávky, odstráňte ju.
SOI napríklad pokutovala e-shop známej parfumérie, v ktorom mali nastavenú spodnú hranicu jednak uvedením v obchodných podmienkach („minimálna hodnota objednávky po odpočítaní všetkých zliav je 30,- EUR“) a jednak v systéme, ktorý nedovolil odoslať objednávku v nižšej sume. E-shop po udelení pokuty (300 EUR) svoj e-shop upravil tak, aby bolo možné objednať tovar bez omedzenia.