• Home
  • Povinnosti
  • V e-shope nemôžete stanoviť minimálnu hodnotu objednávky

V e-shope nemôžete stanoviť minimálnu hodnotu objednávky

By on 13 novembra, 2022 0 1222 Views

Aj vy máte v e-shope nastavenú minimálnu sumu objednávky? Radšej toto obmedzenie vypnite, inak vám hrozí pokuta za porušenie práv spotrebiteľa.

Niektoré e-shopy si určujú minimálnu sumu objednávky a zákazník si tak nemôže objednať tovar v nižšej sume, než je táto stanovená hranica objednávky. E-shopy argumentujú, že sa im neplatí vybavovať malé objednávky. Avšak takúto praktiku zákon nedovoľuje.

Zakazuje to Zákon na ochranu spotrebiteľa 250/2007, ktorý hovorí, že

Predávajúci nesmie odmietnuť predať spotrebiteľovi výrobok, ktorý má vystavený alebo inak pripravený na predaj, alebo odmietnuť poskytnutie služby, ktorá je v jeho prevádzkových možnostiach.

To znamená, že ak nastavením e-shopu znemožníte zákazníkovi objednanie produktu, ktorý si inak môže objednať (napríklad v objednávke s vyššou hodnotou než je stanovená hranica), dopúšťate sa porušeniu práv spotrebiteľa. Slovenská obchodná inšpekcia takéto jednanie pokutuje – môžete rátať s pokutou rádovo v stovkách EUR.

Ak máte vo vašom e-shope zapnutú funkciu, ktorá nedovoľuje zákazníkom urobiť objednávku ľubovoľného najlacnejšieho produktu, radšej ju vypnite.

To platí aj pre informáciu o minimálnej hodnote objednávky v obchodných podmienkach – ak v obchodných podmienkach máte uvedenú minimálnu hodnotu objednávky, odstráňte ju.

SOI napríklad pokutovala e-shop známej parfumérie, v ktorom mali nastavenú spodnú hranicu jednak uvedením v obchodných podmienkach („minimálna hodnota objednávky po odpočítaní všetkých zliav je 30,- EUR“) a jednak v systéme, ktorý nedovolil odoslať objednávku v nižšej sume. E-shop po udelení pokuty (300 EUR) svoj e-shop upravil tak, aby bolo možné objednať tovar bez omedzenia.