- Home
- Povinnosti
- Virtuálna registračná pokladnica pre taxi služby
Virtuálna registračná pokladnica pre taxi služby
Ak sa taxikár rozhodne používať virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP) namiesto klasickej elektronickej pokladnice (ERP), nemusí mať v aute tlačiareň a zákazníkom nemusí vystavovať pokladničný doklad. Prečítajte si viac o tejto výnimke pre prevádzkovateľov taxi služieb.
Podľa zákona majú povinnosť evidovať tržby prijaté v hotovosti prostredníctvom registračnej pokladnice aj taxikári a prevádzkovatelia poskytujúci prenájom osobných automobilov so šoférom.
Taxikári sa môžu rozhodnúť, či budú evidovať tržby v elektronickej registračnej pokladni (ERP) alebo virtuálnej registračnej pokladni (VRP).
Tip: prečítajte si, čo je ERP a čo je VRP.
Ak taxikár používa elektronickú registračnú pokladňu, potom musí platbu ihneď zaevidovať do ERP a vydať zákazníkovi doklad z ERP. To sa týka aj prípadov, keď zákazník platí platobnou kartou.
Ak však taxikár bude používať virtuálnu registračnú pokladňu, napríklad v mobile, tablete či notebooku, potom musí rovnako čo najskôr zaevidovať prijatú platbu, ale zákazníkovi nemusí vytlačiť pokladničný doklad z VRP. Taxikár teda nemusí mať v aute tlačiareň a nemusí tlačiť bločky z VRP. V prípade ERP taxikár len zaeviduje do VRP aplikácie celkovú sumu platenej ceny.
Zaevidovanie tržby vo VRP musí ale taxikár vykonať ihneď po každom prijatí platby, nemôže to spraviť neskôr, napríklad naraz po skončení zmeny.
V prípade, ak po prijatí platby nie je možné zaevidovať tržbu do VRP aplikácie, musí taxikár vystaviť zákazníkovi paragón, ktorý obsahuje všetky povinné údaje ako pokladničn doklad (okrem ochranného znaku „MF“), spolu s potvrdením z taxametra.
Zdroj: usmernenie FS SR.