- Home
- Rady a tipy
- Ako usporiadať súťaž na Facebooku
Ako usporiadať súťaž na Facebooku
Aké sú pravidlá súťaží na Facebooku? Ako ich správne organizovať? Čo môžete od fanúšikov vyžadovať a čo nie? Prečítajte si, ak správne urobiť súťaž na FB.
Podmienky vyhlásenia súťaže na vašej FB stránke:
Čo môžete
Aby sa do súťaže fanúšikovia zapojili, môžete od nich žiadať:
- označenie „páči sa mi“,
- komentovanie príspevoku,
- pridanie príspevoku na vašu stránku,
- lajk na príspevkok, o ktorom sa hlasuje,
- zaslanie správy cez FB.
Čo nemôžete
Od fanúšikov nemôžete žiadať:
- zdieľanie vašej FB stránky,
- aby označili seba alebo priateľov v príspevku či fotografii,
- zdieľanie príspevku na nástenke ich priateľov.
Nemôžete vyzývať ľudí štýlom „zdieľaj a vyhraj“, „daj like a zdieľaj“, „zdieľaj a komentuj“ a pod.
Súťaž nemôžete robiť na osobnom profile, musí byť firemný – fanúšikovská stránka firmy či produktu.
Pravidlá súťaže
Mali by ste uverejniť aj pravidlá súťaže. V nich uviesť, že súťaž „nie je sponzorovaná, odobrená ani riadená spoločnosťou Facebook a nemá s ňou žiaden vzťah“.
Musíte uviesť aj prípadné obmedzenia výhry.
Vyhlásenie víťaza
V príspevku či na fotke nemôžete označiť výhercu, môžete len uviesť jeho meno.
Ukážka správnej súťaže na FB
- nepodmieňujú účasť ani lajkovaním, ani zdieľaním,
- stačí príspevok komentovať a vybrať si výhru.
Čo ak poruším pravidlá?
Aj keď sa facebook slovenskými firmami a súťažami na ich stránkach veľmi nezaoberá, stačí ak vašu súťaž nahlási dostatočné množstvo nespokojných ľudí. V lepšom prípade vám hrozí odstránenie príspevku so súťažou, v horšom prípade zablokovanie alebo úplne zrušenie vášho firemného profilu.
Povinnosti podľa slovenskej legislatívy
- zverejnenie pravidiel súťaže
- registrácia na Úrade pre ochranu osobných údajov (ÚOOÚ)