- Home
- Rady a tipy
- E-shop a potvrdenie objednávky (zmluvy)
E-shop a potvrdenie objednávky (zmluvy)
Čo všetko musí obsahovať potvrdenie objednávky v e-shope?
Keď zákazník spraví objednávku ste povinný mu doručiť potvrdenie o uzavretí zmluvy, e-mailom alebo písomne na papieri, bezodkladne po uzavretí zmluvy (teda odoslaní objednávky), no najneskôr spolu s dodaním tovaru.
Čo všetko musí obsahovať potvrdenie objednávky?
- vlastnosti tovaru alebo charakter služby
- obchodné meno a sídlo (miesto podnikania),
- tel. číslo a e-mail,
- adresu, kde môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu,
- celkovú cenu tovaru alebo služby, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a pod.,
- platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, dokedy bude tovar doručený,
- informácia o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní,
- formulár na odstúpenie od zmluvy,
- Informácia, kedy zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy a kedy stráca právo na odstúpenia od zmluvy,
- poučenie o vašej zodpovednosti za vady,
- podrobnosti záruky,
- informácia o akejkoľvek zálohovej platbe (ak vyžadujete od zákazníka nejakú platbu vopred),
- informácia o možnosti využitia alternatívneho riešenia sporov.
Všetky informácie by ste mali zákazníkovi poskytnúť v potvrdení objednávky.
Ako na to?
Najjednoduchšie si túto informačnú povinnosť splníte tak, že do e-mailu priložíte obchodné podmienky ako prílohu vo formáte PDF alebo RTF.
V prílohe musí byť aj spomínaný predvyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy – t.j. musia byť v ňom vyplnené vaše firemné údaje.
Ak všetky požadované informácie neposielate v potvrdení objednávky, môžete ich zákazníkovi poslať aj ako samostatný e-mail alebo vytlačiť na papier a priložiť ich k tovaru v zásielke.