- Home
- Rady a tipy
- E-shop a všeobecné obchodné podmienky (VOP)
E-shop a všeobecné obchodné podmienky (VOP)
Ako predajca tovaru či služieb v e-shope pri predaji uzatvárate so zákazníkom tzv. zmluvu uzatvorenú na diaľku. Uzavretím zmluvy je uskutočnenie objednávky v e-shope. Ako predávajúci máte povinnosť poskytnúť povinné informácie zákazníkovi ešte pred uzatvorením zmluvy, pred odoslaním objednávky.
Všeobecné obchodné podmienky (VOP) sú všetky informácie, ktoré poskytujete zákazníkovi, aby sa vedel rozhodnúť, či u vás nakúpi – údaje, ktoré vyžaduje zákon a podmienky nákupu vo vašom internetovom.
Nevyžadujte súhlas s obchodnými podmienkami
Podmieňovanie objednávky súhlasom s obchodnými podmienkami nie je prípustné a nesmiete nútiť zákazníka, aby s nimi súhlasil.
Čo musí byť v obchodných podmienkach?
- Vlastnosti tovaru alebo služby.
- Celkovú cenu tovaru vrátane DPH.
- Cenu dopravy a ďalších poplatkov.
- Údaje o podnikateľovi.
- Adresu, kde zákazník môže uplatniť reklamáciu.
- Platobné podmienky, dodacie podmienky, informácie o vybavovaní reklamáciía sťažností.
- Informáciu o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.
- Informáciu o tom, že ak odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru.
- Informáciu, kedy zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy a kedy stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- Informáciu, že predávajúci je zodpovedný za vady tovaru alebo služby.
- Informácie o prísnejších podmienkach záruky.
- Informácie o platbe vopred.
- Informáciu o povinnosti zaplatiť za tovar.
- Informácia o dostupnosti tovaru.
- Informácia o alternatívnom riešení sporov.
- Informácie o ochrane osobných údajov zákazníka.
Do obchodných podmienok môžete zakomponovať prakticky čokoľvek, nesmie to však odporovať zákonom. Ak v obchodných podmienkach neuvediete zákonom stanovené informácie, nielenže tak porušíte zákon a môžete dostať pokutu.
Obchodné podmienky v potvrdení objednávky
V potvrdení objednávky musia byť všetky informácie, ktoré máte aj v obchodných podmienkach.