- Home
- Rady a tipy
- E-shop musí vrátiť peniaze aj keď zákazník vráti poškodený tovar
E-shop musí vrátiť peniaze aj keď zákazník vráti poškodený tovar
V prípade nákupu cez internet má zákazník právo na vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní. Zákon na ochranu spotrebiteľa podľa mnohých podnikateľov neprimerane chráni spotrebiteľa a tak je tomu aj v tomto prípade.
Zákazníkovi musíte vrátiť celú sumu aj v prípade, ak je vrátený tovar:
- rozbalený,
- použitý či používaný,
- rozbitý,
- nefunkčný,
- nekompletný,
- inak poškodený.
Aj keď zákon kladie spotrebiteľovi zodpovednosť za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, tak prípadnú škodu si ako predávajúci nemôžete uplatniť z vrátenej sumy ani nemôžete odoprieť vrátenie peňazí. Zákazníkovi teda musíte vrátiť celú sumu za tovar a škodu si môžete nárokovať len na základe dohody so zákazníkom.
Zákon dáva právo zákazníkovi tovar odskúšať, ale len v takom rozsahu, ako by si tovar mohol odskúšať v kamennom e-shope. Zákazník je zároveň zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom.
Keď vám zákazník doručí odstúpenie od zmluvy, peniaze musíte vrátiť zákazníkovi najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia a nie od doručenia tovaru. Osobitne upozorňujeme na to, aby ste zákazníka riadne informovali o jeho práve na odstúpenie od zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a tiež aby ste mu poskytli formulár na odstúpenie od zmluvy (musí byť predvyplnený vašimi firemnými údajmi).
Ak tieto informácie zákazníkovi neposkytnete, potom zákazník nebude vôbec zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru a zároveň sa mu predlžuje lehota na odstúpenie od zmluvy zo 14 dní na 12 mesiacov.