- Home
- Rady a tipy
- Elektronická faktúra a faktúra e-mailom
Elektronická faktúra a faktúra e-mailom
Je možné odosielať faktúry e-mailom? V akom formáte môže byť elektronická faktúra? Musí odberateľ súhlasiť s faktúrou, ktorú mu odošlete e-mailom?
Elektronická faktúra je faktúra, ktorá obsahuje všetky náležitosti a je prijatá v akomkoľvek elektronickom formáte.
Elektronická faktúra je plnohodnotným účtovným dokladom.
Faktúru môžete vystaviť v bežnom fakturačnom programe a uložíte ju napríklad do formátu pdf. Elektronická faktúra môže byť aj vo formáte word (.doc alebo .docx).
Vôbec nezáleží na tom, ako faktúru klientovi odošlete. Môžete ju teda pokojne odoslať e-mailom.
Podstatné však je, aby takúto faktúru akceptoval váš obchodný partner. Klient teda musí s elektronickou faktúrou súhlasiť. Za súhlas sa považuje, ak vám e-mailom potvrdí, že faktúru prijal. Ak klient faktúru uhradí, je to rovnako vyjadrenie súhlasu, že elektronickú faktúru akceptoval.
Ak však klient neakceptuje elektronickú faktúru a požaduje od vás, aby ste faktúru odoslali klasickou poštou, musíte tak na jeho žiadosť spraviť.
Klientov, ktorí od vás neakceptujú faktúru odoslanú e-mailom, môžete odkázať na webstránku Finančného riaditeľstva, ktorá jasne hovorí, že:
Faktúra môže mať listinnú formu alebo elektronickú formu. Elektronickou faktúrou je faktúra, ktorá obsahuje údaje podľa § 74 a je vydaná a prijatá v akomkoľvek elektronickom formáte.