• Home
  • Grid Layout Two

Grid Layout Two

Reklamačný poriadok v obchode

by 4 novembra, 2022 0

Čo musí obsahovať reklamačný poriadok v prevádzke (predajni, kamennom obchode)? Kde a ako musí byť reklamačný poriadok umiestnený? V predajni, obchode alebo akejkoľvek prevádzke, kde predávate tovar alebo poskytujete služby zákazníkom, musíte mať vyvesený reklamačný poriadok (niekedy nesprávne nazývaný aj reklamačný „protokol“). Túto povinnosť prikazuje predávajúcim Zákon na ochranu spotrebiteľa č. 250/2007: Predávajúci je povinný spotrebiteľa...

Čítať viac

Ako znížiť náklady na podnikanie pri práci z domu

by 4 novembra, 2022 0

Podnikáte z domu? Aj pri tomto type práce existujú možnosti, ako ušetriť. Ide predovšetkým o uplatňovanie nákladov. Ak to urobíte správnym spôsobom a dodržíte základné pravidlá, môžu byť úspory značné. Na čo si však musíte dať pozor? Predovšetkým na to, aby ste jednoznačne odlíšili náklady na podnikanie od nákladov, ktoré súvisia s prevádzkou domácnosti....

Čítať viac

Súhrnný výkaz DPH v Nemecku – otázky a odpovede

by 4 novembra, 2022 0

Podnikatelia v Nemecku sa musia pripraviť na povinnosti navyše, ktoré by na Slovensku nemali. Napríklad ak majú v Nemecku vyslaných subdodávateľov, vzniká im povinnosť podávať súhrnné výkazy DPH nazývané Umsatzsteuer-Voranmeldung. Prečo je potrebné podávať súhrnný výkaz DPH v Nemecku? Kvôli prenosu daňovej povinnosti (resp. Reverse Charge) je povinný každý, kto v Nemecku využil služby subdodávateľov, podať Umsatzsteuer-Voranmeldung. V tomto...

Čítať viac

Dovážate alebo predávate elektronické cigarety a náplne? Čakajú vás nové povinnosti a pravidlá

by 3 novembra, 2022 0

Nové oznamovacie povinnosti platia od 20. novembra pre dovozcov, výrobcov a distribútorov elektronických cigariet. Za ich nesplnenie hrozia pokuty do 10.000 EUR. A pre predaj elektronických cigariet cez internet sú v platnosti nové prísne pravidlá. Prečítajte si, čo musí e-shop zabezpečiť a aké ďalšie nové povinnosti majú dovozcovia a predajcovia. Oznamovacia povinnosť Ak na...

Čítať viac

Odosielate newsletter alebo iné marketingové e-maily? Musíte sa registrovať na Úrade pre ochranu osobných údajov

by 3 novembra, 2022 0

Odosielate zákazníkom informačné e-maily s novinkami, akciami alebo zľavami? Poskytujete v e-shope nejaký vernostný program pre zákazníkov? Robíte súťaže pre fanúšikov? Potom musíte svoj e-shop zaregistrovať. Prečítajte si, aké všetky povinnosti máte, ak chcete v e-shope či na webe odosielať newsletter. Registrácia e-shopu na Úrade pre ochranu osobných údajov Ako prevádzkovateľ e-shopu máte oznamovaciu...

Čítať viac

Predávate autá? Nezabudnite na plágat o spotrebe a emisiách

by 3 novembra, 2022 0

Ak predávate nové vozidlá, musíte mať v predajni plagát o spotrebe a emisiách vozidiel. Týka sa to nielen bežného predaja, ale aj predaja vozidiel na leasing. Predávajúci musí v mieste predaja nových vozidiel umiestniť plagát s nasledujúcimi údajmi: o normovanej spotrebe paliva o normovaných emisiách CO2 Túto povinnosť predpisuje Nariadenie vlády č. 384/2004 Z. z....

Čítať viac

Vzor pokladničného dokladu na predajnom mieste

by 3 novembra, 2022 0

V predajni musíte mať vyvesený vzor bločku z vašej registračnej pokladne. Prečítajte si, čo musí vzor obsahovať, ako má vyzerať a ktoré údaje musia byť zvýraznené. Ak máte povinnosť používať pri evidencii tržby registračnú pokladnicu, potom musíte mať na predajnom mieste vyobrazený vzor bločku z registračnej pokladne. Podnikateľom to nariaďuje Zákon č. 289/2008 o používaní elektronickej registračnej pokladnice: Podnikateľ je...

Čítať viac

Poradňa: Môžem zákazníkovi zrušiť objednávku, ak sme mali v e-shope uvedenú nesprávnu cenu?

by 3 novembra, 2022 0

Otázka: V e-shope sme omylom pri produkte zverejnili nesprávnu cenu. Cena v e-shope bola uvedená vo výške 149 EUR, no správna cena produktu mala byť 299 EUR. Objednávku sme zákazníkovi preto zrušili – ak by sme mu tovar predali za nesprávne uvedenú cenu, prerobili by sme na tom. Je to v poriadku? Môžeme takto...

Čítať viac