Čo je HORECA?

by on 5 novembra, 2022 0

Čo znamená skratka HORECA a akého sektoru podnikania sa týka? HORECA je odvetvie hotelov, reštaurácií a stravovacích služieb – gastronómie. Skratka HORECA pochádza z anglických slov HOtel – REstaurant – CAffe (hotely, reštaurácie, kaviarne). Odvetvie HORECA zahŕňa: hotely a motely (s alebo bez reštaurácie), kempingy a iné krátkodobé formy ubytovania, mládežnícke ubytovne a horské ubytovne, auto kempingy, vrátane plôch...

Čítať viac

Predávate elektrické spotrebiče v e-shope? Máte pri nich energetické štítky?

by on 5 novembra, 2022 0

Ak predávate elektrické spotrebiče cez internet, musíte zabezpečiť, aby sa zákazníkovi zobrazili povinné energetické údaje ešte pred nákupom. Ak predávate v kamennej alebo internetovej predajni vybrané elektrické spotrebiče pre domácnosť, musíte ako predajca zabezpečiť, aby tieto prístroje boli označené energetickým štítkom. Za samotný štítok je zodpovedný dodávateľ, vy ako predajca ste povinný zabezpečiť, aby sa...

Čítať viac

Nové pravidlá pre označenie potravín (2015)

by on 5 novembra, 2022 0

Vyrábate alebo predávate potraviny? Prečítajte si doplňujúce zmeny k označovaniu potravín, ktoré platia od decembra 2014. Pozor, zmeny sa týkajú aj predaja potravín cez e-shop! Nové pravidlá pre označovanie potravín sa vzťahujú na všetky potraviny určené pre konečného spotrebiteľa, vrátane potravín dodávanými zariadeniami spoločného stravovania. Nové predpisy platia od 13. decembra 2014. Tip: podrobné informácie...

Čítať viac

Čo je registračná pokladňa

by on 5 novembra, 2022 0

Aký je rozdiel medzi elektronickou a virtuálnou registračnou pokladňou (ERP)? Aké druhy elektronickej registračnej pokladne existujú? Registračnú pokladňu musia používať podnikatelia na evidenciu tržby. Registračná pokladňa môže byť: elektronická registračná pokladňa (ERP), virtuálna registračná pokladňa. Elektronická registračná pokladňa (ERP) je buď: zariadenie vybavené prevádzkovou pamäťou, vstavaným registračným programom, fiskálnou pamäťou, zobrazovacím zariadením pre zákazníka, hodinami, klávesnicou...

Čítať viac

Je vaša stránka dôveryhodná?

by on 5 novembra, 2022 0

Čo vytvára dôveryhodnosť vašej firemnej webstránky? Aké informácie by na webstránke nemali chýbať? Kontaktné informácie Zákazník musí na vašej stránke bez dlhého pátrania nájsť kontaktné informácie. Tie by mali obsahovať adresu vašej spoločnosti, telefonický a e-mailový kontakt, prípadne otváracie hodiny. Vhodné je aj umiestniť mapku, podľa ktorej vás zákazníci ľahko nájdu.   Skontrolujte si...

Čítať viac

Povinné školenie pre zamestnancov potravín

by on 5 novembra, 2022 0

Záznam o školení zamestnancov Zaškoliť zamestnancov musí zamestnávateľ. Nie je upresnené, ako má školenie vyzerať. Zamestnancov poučte o hygienických zásadách. Školenie má byť ukončené podpísaním dokumentu s potvrdením poučenia a zaškolenia. Dokument (kópiu) si uchovajte v prípade kontroly. Najdôležitejšie hygienické zásady Požiadavky na priestory obchodov s potravinami Čistota a v dobrý stav údržby. Splachovacie záchody napojené na kanalizačný systém. Záchody...

Čítať viac